Thursday 29 April 2021

Wim Hof

Yksi minun idoleista on Wim Hof "the iceman". Noin 40 vuotta elämästäni en tykännyt kylmästä, edes kesällä en mennyt uimaan koska järvivesi oli mielestäni liian kylmää. Oltiin vaimon kanssa sit matkalla Portugalissa 3 vuotta sitten ja vierailtiin kavereiden luona siellä. Yksi aamu he halusivat tehdä tän "Wim Hof hengitysharjoituksen" ja me istuttiin lattialle heidän olohuoneeseen katsomaan Wim Hofin opetuksia. Se oli tunnin setti missä hän opetti metodistaan ja mä tykästyin siihen samantien. Joten halusin jatkaa niitä hengitys harjotteluita joka päivä. Luin lisää Wim Hofin ajatuksia ja tulin siihen tulokseen että monet asiat mitä hän puhuu on tosi järkeviä. Hän myös kävi tieteellisissä kokeissa yliopistojen labroissa joten hänen metodistaan on paljon tutkimustietoa. Se viehättää myös mun tieteellistä mieltä. 

Joten pari päivää myöhemmin päätin että mun pitää oppia nauttimaan kylmästä. Eka kylmä suihku oli hiukan haastava mutta hiljakseen päivien mittaan se muuttui helpommaksi ja tunsin itsessäni sen tuomat muutokset parempaan päin. Tämä tapahtui Toukokuussa 2018 ja siitä lähtien olen ottanut kylmää suihkua joka päivä, noin pari minuuttia. Koko talven 2018 - 2019 kävin avannossa noin 3 kertaa viikossa ja se oli tosi kiva kokemus. 

Tässä lisää tietoa Wim Hof metodista https://www.wimhofmethod.com/

Wim Hof on idolini koska hän on viisas ja kokenut mies. Myöskin aika eksentrikko, kuten minäkin. 

https://www.youtube.com/watch?v=zE9FfvPyPZg&ab_channel=TEDxTalks

No comments:

Post a Comment